woensdag 9 maart 2016

Techniekronde, driehoeken en fris luchtje happen

Eerst en vooral wenst de 2de graad Marjan heel veel beterschap toe. Iedereen mist haar.
Ingrid heeft vandaag het klasje overgenomen.
De dag begon al heel goed met de techniekronde van Larissa en Thijs. Omdat de 2de graad meedoet met het BOM STER projectje had Larissa een bladwijzer gemaakt. Ze had een aantal voorbeeldjes gemaakt. Zo kunnen we morgen een stappenplan hiervan ontwerpen en dit in hoekenwerk leggen zodat iedereen zijn eigen bladwijzer kan maken. Goed gedaan, meid.







Ook de techniekronde van Thijs was echt supergoed. Hij had een hele constructie gemaakt van rietjes. Zijn inspiratie hiervoor had hij opgedaan toen hij naar “Helden van de race” (Ketnet) was gaan kijken.
Met zijn hulpje heeft hij tijdens de ronde een 3D-driehoek gemaakt. Van deze gelegenheid heeft Ingrid gretig gebruikt gemaakt om de verschillende soorten driehoeken aan te brengen. We hebben met de klas afgesproken dat we met rietjes de veelhoeken (vierkant, rechthoek, ruit, vijfhoek, ……) gaan bouwen. Zo kunnen we ook nog deze eigenschappen herhalen. Thijs wou met zoveel mogelijk rietjes een reuzeconstructie met de hele klas maken en dit voorstellen tijdens het volgende forum. Hiervoor moet iedereen zoveel mogelijk rietjes (tegen morgen) meebrengen. Leuk dat we zoveel uit de techniekronde van Thijs en Larissa konden halen.











Tijdens de wiskundeles hebben we het dus gehad over de verschillende driehoeken.





Na de speeltijd hebben we nog wat genoten van de frisse (maar koude) lucht buiten. De leerlingen moesten buiten woorden bedenken die minstens 4 lettergrepen hadden. De leerlingen waren heel vindingrijk en vonden dus ook heel wat woorden. Per 2 mochten ze hun woorden zeggen en de rest van de klas moest de lettergrepen zeggen en stappen. Zo heeft het 3de weer veel van het 4de geleerd en ook andersom natuurlijk.
In de afsluitronde hebben we dan onze superleuke dag afgesloten.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten