donderdag 14 januari 2016

De mysterieuze doos

Maandag vertelde ik de kinderen in de praatronde dat ik in mijn nieuw huis (dat dus eigenlijk een oud huis is) op zolder iets gevonden had. Natuurlijk vertelde ik er niet bij wat dat dit was... De kinderen begonnen al snel na te denken en dachten aan: een typemachine, een platenspeler, ... .
Vandaag was het dan de dag waarop ik het voorwerp in een doos had meegenomen naar school!


Trommelgeroffel terwijl Thijs de doos mocht opendoen!

"Wat is dat?"
"Het lijkt wel oud papier", hoor ik de kinderen zeggen.
"Of misschien is het een skelet?"
"Of een bijenkorf?"
"Een wespennest misschien?"
"Of een vogelnest?"



Toen ik 'het ding' had omgedraaid was het duidelijk, dit is een bijenkorf!!

Dit moet onderzocht worden!!! De kinderen kwamen met heel veel vragen! Ze wouden super veel weten over deze bijenkorf! Sam en Luca gaan met dit onderzoek aan de slag! Succes jongens!




We hebben vandaag ook nog geluisterd naar de verrassingsronde van Emre. Hij vertelde over zijn vakantie in Turkije. Hij heeft Turkije ook aangeduid op de kaart van Europa en kon vertellen dat Ankara de hoofdstad is van Turkije. We zagen ook op de kaart dat het buurland van Turkije Griekenland is. Hoe toevallig want hier heeft Serafino gisteren over verteld in zijn vakantieronde!! De hoofdstad van Griekenland is Athene. 
Dan gingen we natuurlijk ook eens kijken welke de buurlanden van België zijn: Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. Ook Engeland kunnen we een buurland noemen, alleen ligt hier natuurlijk wel de Noordzee tussen. 

Knap gedaan Emre en Serafino!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten