donderdag 1 december 2016

Het mijnwerkerspad

Vandaag zijn we gestart met ons project over de mijn. 
We begonnen met een bezoekje aan het mijnmuseum van Beringen. 
Als echte mijnwerkers gingen we op ontdekking in de mijn. We kregen allemaal een eigen kastje waar we een helm en vest konden vinden. Dit moesten we aandoen en dan gingen we 'aan het werk' in de mijn. We kregen ook een lampje en gingen met het treintje verder. Uiteindelijk mochten we ons lampje aandoen en gingen we ondergronds. Gelukkig dat we ons lampje hadden want anders konden we niets zien. 
Op het einde werden we allemaal uitbetaald. Iedereen kreeg 2 muntstukken. 
Een hele ervaring dus, in de mijn van Beringen. 

We zetten ons project over de mijn verder in de klas zelf. 
We hebben al veel ontdekt en gaan nog veel ontdekken, later meer hierover op onze blog. 

Ik wil nog graag Mirja, Lydia, Francesca, Szilvie & Kris en Geroen bedanken voor ons veilig tot Beringen te brengen en voor het begeleiden!! 
Een heel grote dankjewel!! 

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten